Saturday, April 19, 2008

Un sorriso per Daniele

di Gianfranco Brusasca
(apparso in origine su www.giovanipadani.leganord.org)

On sorris

Vent, vent de brusècc,
incoeu mì voeuri dì al ciel,
mì voeuri cantà ai òmen, ai torer e ai follètt
cont tanti foeuj in man e la pènna in mèzz ai did.
Incoeu mì voeuri dì che l'aria la se sent
tutta profumada de vioeur e d'usmarin
e mì voeuri dì di ròbb che fòrsi
hoo mai dii de on òmm.
Incoeu mi voeuri parlà al silenzi e al sò spazzi,
che se pò nò distrug, per guardà la nòtt
e poeu al dì del ciel incadenaa.
Nò,
Tì te see nò forestee in de la nòstra tèrra,
adèss che tì te boffet com 'l vent
tra i nìvol turborent de primavera.
Nò,
Tì te see nò forestee
adèss che Tì te pòdet toeu numm per man,
Tì , anima viva in on mond d'inedia
mì t'hoo veduu tirà foeura la spada
de paròll e de torment
e mèttela in di coeur d'impostor
e de quèi che creden de savè.
Sì,
Tì che te camminet in di sàcher pòst
là doe i sògn di fòrt se fann pensér,
mi levi adèss la mia man al destin
per dì che numm semm nò nemis
dato che numm se sèmm svoiaa
de ògni nòster podè meno che
de la libertà de on sorris.

Un sorriso

Vento, vento di secca,
oggi voglio dire al cielo,
voglio cantare agli uomini, ai toreri e ai folletti
con tanti fogli in mano e la penna fra le dita.
Oggi voglio dire che l'aria profuma
di rosmarino e di viole,
voglio dire di cose che forse
non ho mai dette di un uomo.
Oggi voglio parlare al silenzio e ai suoi spazi,
che non si possono far morire, per guardare la notte
e poi al giorno del cielo incatenato.
No,
Tu non sei straniero nella nostra terra,
ora Tu che soffi come il vento
fra le nubi impetuose di primavera.
No,
Tu non sei uno sconosciuto
ora che puoi prenderci per mano,
Tu, anima viva in un mondo d'inerti,
Ti ho visto sguainare la spada
di parole e di tormenti
e affondarla nei cuori degli ipocriti
e dei saccenti.
Sì,
Tu che riposi nel sacro luogo
là dove medita il sonno dei forti,
io levo la mia mano al fato
per dire che noi non siamo nemici
giacché ci siamo svuotati
di tutto fuorchè
della libertà di un sorriso.